Matricile reprezinta tablouri bidimensionale.
Fie A matrice cu 3 linii si 4 coloane. Atunci:
- A[1] = linia 1;
- A[2] = linia 2;
- A[3] = linia 3;
- A[1][2] = elementul de pe linia 1 coloana 2;
- A[2][3] = elementul de pe linia 2 coloana 3;
- A[4][2] = elementul de pe linia 4 coloana 2;
Asadar,
- A = intreaga matrice;
- A[i] = vector = linia i;
- A[i][j] = elementul de pe linia i coloana j;
Declarare
tip variabila [dim1][dim2];
exemple:
- int a[4][5] – matrice cu 4 linii si 5 coloane, elemente intregi, liniile numerotate de la 0 la 3 si coloanele de la 0 la 4;
- float b[10][20] – matrice cu 10 linii numerotate de la 0 la 9, 20 de coloane numerotate de la 0 la 19 si elemente de tip real;
Declarare + initializare
- int a[3] [2] = { {1,2}, {3,4}, {5,6} };